Planidoo maakt organiseren eenvoudig.
Wat is Planidoo? Ik doe mee
Planidoo - home

Waar vind ik informatie?

Inhoudsopgave

    Ons uitgangsstandpunt is dat je niet moet zoeken naar informatie maar dat de informatie naar jou toekomt wanneer je ze nodig hebt.

    Organiseren is aan duizend-en-één dingen denken. En zelfs dan zie je vaak nog iets over het hoofd. Daarom helpt Planidoo je aan duizend-en-twee dingen denken. Planidoo is hét platform voor iedereen die een activiteit op poten zet, het maakt niet uit wat. We geven je tips om jouw evenement gemakkelijker en beter te organiseren.

    Héél veel tips & tricks voor elk evenement

    Planidoo is een gigantische vijver vol met informatie waarin jij gratis mag vissen wanneer je wil. Je vindt er talloze tips & tricks om de koe bij de horens te vatten. Planidoo staat boordevol informatie waar elke organisator iets aan heeft. Wat moet je doen met Sabam, hoe maak je contracten op en welke afspraken maak je best met je vrijwilligers? Moet je al die informatie vooraf zoeken en verzamelen? Dat kan maar hoeft niet. Planidoo biedt je de informatie ook op een zilveren schoteltje aan wanneer je ze nodig hebt in je organisatie. We houden het uiteraard overzichtelijk en als je een braderij organiseert in Gent, gaan we je niet lastig vallen met vergunningen die je moet aanvragen voor een fuif in Hasselt. Op basis van enkele gegevens die jij ingeeft in je project zoals type evenement en locatie toont Planidoo je enkel de relevante en nuttige informatie.

    Wie? Wat? Waar? Wanneer? Hoe?

    Als organisator moet je van heel veel markten thuis zijn: je locatie zoeken,vergunningen aanvragen bij de lokale overheid, flyers en affiches verdelen, artiesten boeken, de veiligheidsvoorschriften naleven en uiteraard subsidies en sponsors zoeken, … Vóór Planidoo moest je online en offline zoeken naar antwoorden op je vragen, vragen en nog eens vragen. Nu vind je op Planidoo antwoorden, antwoorden en nog eens antwoorden zonder te moeten zoeken.

    Informatie in je werkomgeving op Planidoo

    Informatie vinden is kinderspel. In de werkomgeving van je evenement staan drie handige rubrieken: organisatie, promotie en budget. Per thema bundelen we voor jou de dingen die je allemaal moet doen voor (en enkel voor) het type evenement dat én de locatie waar je organiseert. Piece of cake!

    Zo staat bijvoorbeeld in de rubriek Organisatie het thema Medewerkers. Hier bieden we je handige tools aan om alles i.v.m. je medewerkers te regelen, zoals een voorbeeldcontract voor vrijwilligers. Maar je leest hier ook alle info die je nodig hebt, zodat je tegelijkertijd kan achterhalen hoeveel je vrijwilligers eigenlijk maximaal mag betalen.

    Alle info gebundeld

    Zin om te grasduinen in de informatie die we rond alle verschillende thema's verzamelden? Dan moet je in het tabje ‘Hulp’ bovenaan zijn. Daar staat – raar maar waar - alle hulp voor het organiseren van alle types activiteiten.

    Vragen, vragen en nog eens vragen? Planidoo geeft je alle antwoorden zonder te zoeken. Over alles wat met organiseren te maken heeft.

    Tips

    1. Planidoo - 2DS vzw

      Stop met zoeken naar informatie, gebruik Planidoo, hét gratis online platform waarmee de organisatie van vrijetijdsactiviteiten en evenementen met familie, vrienden, buren en/of vereniging gesmeerd loopt. Super handig én eenvoudig. 

      Doe meteen mee!

      Eerst wat meer weten over Planidoo? Ontdek hier de TOOLS om van jouw evenement een grandioos succes te maken.