Planidoo maakt organiseren eenvoudig.
Wat is Planidoo? Ik doe mee
Planidoo - home

Documenten bewaren en delen

Inhoudsopgave

    mijn doc smal.jpg

    Bij het organiseren komt een hoop papierwerk kijken. Handig dat je al deze documenten op één plek online kan bewaren "in the cloud". In de werkomgeving hebben alle teamleden (en alléén je teamleden) toegang tot de documenten die daar bewaard worden. Geen gedoe meer met het delen van documenten of het heen-en-weer mailen van bijlages en het daarmee samenhangende zoeken naar documenten in je Inbox. Klinkt bekend? Gebruik dan vanaf nu de Planidoo Drive in Mijn Documenten

    Er bestaan natuurlijk best veel manieren om documenten online te bewaren: Google Drive, Microsoft OneDrive, DropBox, Apple iCloud,...om er maar enkele te noemen. Waarom zou je dan nog Planidoo gebruiken?

    Privacy

    Wist je dat volgens de nieuwe Europese privacy richtlijnen (van toepassing in België vanaf 2017) alle documenten binnen Europa bewaard moeten worden om in regel te zijn? De meeste andere aanbieders doen dat (nog) niet. De servers van Planidoo staan in Europa en alle bewaarde documenten ook. Daardoor kan je Planidoo ook binnen een gemeentelijke administratie of overheidsdienst zonder problemen gebruiken.

    Voorbeelddocumenten

    In tegenstelling tot Planidoo zijn andere aanbieders van Cloud storage (de naam zelf zegt het al) vooral gericht op het bewaren van files. Documenten bewaren is goed maar stel nu dat je niet weet hoe je een contract met een artiest of een sponsordossier moet opmaken. Binnen de Planidoo Drive kan je gelukkig niet alleen je eigen documenten bewaren maar je krijgt er ook een hoop voorbeelden bovenop. Zo kan je onmiddellijk aan de slag met je "paperassen".

    In de rubrieken Organisatie, Promotie en Budget vind je bij verschillende thema's voorbeelddocumenten. Denk maar aan

    Je hoeft ze enkel nog in te vullen!

    Geïntegreerd in de werkomgeving

    Moet je naar Mijn Documenten gaan om files te bewaren? Nee hoor, overal waar je op Planidoo een document kan downloaden, kan je ook documenten uploaden. Zo worden je dossiers mooi per thema bewaard. In Mijn documenten vind je wel een handig overzicht van alle opgeladen documenten meteen netjes gerangschikt per thema zonder dat je er zelf tijd moet aan spenderen. 

    Eenvoudig te gebruiken

    Klinkt allemaal goed maar het beste van al is: het is zo eenvoudig dat iedereen het kan gebruiken. Gebruiksgemak of User Experience is het allerbelangrijkste voor onze ontwikkelaars. Nadat je bent ingelogd, ga je naar "Mijn project" en klik je in het linkse menu op "Mijn documenten". Hier kan je alles plaatsen en terugvinden wat je bij de voorbereiding van je evenement gemaakt hebt en nog nodig hebt. Dat is alles.

    mijn documenten pic.jpg
     

    Je kan ook van eender waar in de werkomgeving er al voorbeelddocumenten staan je eigen documenten opladen zodat heel je team ze terugvindt per onderwerp. Hierbij een voorbeeld hoe het er uitziet in het onderwerp Promotie.

    document promotie.JPG

    Je kan alle files natuurlijk ook sharen met je team door de link in de Chat box te gooien. Je teamleden zien het dan in hun Chat en ze worden er per email van op de hoogte gebracht indien ze deze optie hebben aangevinkt.

    Alle voordelen in een notedop

    Planidoo is handig, handiger, handigst want

     

     

    Tips

    1. Planidoo - 2DS vzw

      Stop met zoeken naar informatie, gebruik Planidoo, hét gratis online platform waarmee de organisatie van vrijetijdsactiviteiten en evenementen met familie, vrienden, buren en/of vereniging gesmeerd loopt. Super handig én eenvoudig. 

      Doe meteen mee!

      Eerst wat meer weten over Planidoo? Ontdek hier de TOOLS om van jouw evenement een grandioos succes te maken.