Planidoo maakt organiseren eenvoudig.
Wat is Planidoo? Ik doe mee
Planidoo - home

Creatieve insteek voor jouw uniek event

Inhoudsopgave

    Een creatieve insteek is noodzakelijk als je (een beetje) wil opvallen. Vanzelfsprekend is het dé manier om nieuwsgierigen te lokken en van je event een succes te maken. Als je ervoor zorgt dat bezoekers iets beleven, horen, zien, ruiken, proeven, wat nieuw is voor hen, is je opzet geslaagd. Volg onze tips en injecteer je event met verfrissende, simpele ideeën.

    idea cco public domain.jpg

    Proefsessies

    Laat mensen zelf dingen doen en uitproberen. Voeg één of meerdere proefsessies toe in het kader van jouw event. Vier je de opening van je eigen yogaschool? Laat iedereen meedoen aan een ‘lachyoga’. Het bestaat echt, en wees er maar zeker van dat ze er allemaal over spreken als ze thuiskomen. Eindelijk de langverwachte opening van je tentoonstelling? Stel een aantal witte canvassen op en laat je bezoekers iets creëren nadat je samen brainstormt over het onderwerp. Maak je jouw eigen juwelen? Laat het ze zelf eens uitproberen. Onthoud dit: alles kan!

    Photo booth

    Oké, deze komt meer terug en is misschien daarom minder origineel maar het werkt, altijd. Geef er je eigen twist aan door rekwisieten klaar te leggen die van toepassing zijn op jouw bedrijf, je soort event, je merk, je stijl,…

    Wensboom

    De wensboom is multi-inzetbaar. Op een business event is het een netwerkboom en gebruik je visitekaartjes om eraan te hangen. Op een informeel diner kan je vragen aan je gasten om een wens op te schrijven en op te hangen. Zeg erbij dat je zal proberen om er drie in vervulling te brengen. Wees niet bang, niemand verwacht dat je een roze Rolls Royce koopt voor een van je bezoekers ;-). Je kan de boom ook combineren met de photo booth en vol polaroids hangen. Vraag aan iedereen om er één zinnetje op te schrijven en geef daarna een foto mee naar huis. Je event is rond de kerstperiode? Gebruik een grote dennenboom!

    Signature drink

    Het zal wat leeswerk en oefening vragen, maar het is de moeite waard. Wanneer je zelf een cocktail ontwerpt, heb je iets uniek gemaakt. Probeer voldoende smaken op voorhand uit en laat andere mensen mee proeven en oordelen. Denk aan een originele naam die je koppelt aan je soort evenement. Organiseer je iets in het kader van drinken & eten zoals de opening van een restaurant of een BBQ als inzamelactie? Stel dan voor om de cocktail achteraf ook samen te maken. Tenzij het recept zo goed is dat het even geheim moet blijven als dat van Coca Cola… Te duur? Dit is ideaal voor (drank)sponsors!

    Bingo!

    Maak op voorhand bingokaarten. Zet karakteristieken, talenten, opvallende punten, interesses,… van de aanwezigen op de kaart. De eerste die een persoon heeft gevonden, roept ‘bingo’. Als de groep elkaar heel goed kent, maak het dan moeilijker. Kent niemand elkaar? Een perfecte ijsbreker, al zal het iets langer duren voor iemand het volledig juist heeft. Het is met andere woorden toepasbaar op eender welk soort event! Een paar voorbeelden: ‘Hij of zij is jonger dan 40’, ‘Hij of zij heeft een kat’, ‘Hij of zij lust geen witloof’, ‘Hij of zij heeft blond, lang haar’, etc. Maak het dus makkelijker of net ingewikkelder afhankelijk van je publiek.

    Bedenk je liever iets anders maar blijven de ideeën uit? Boost je creativiteit!

    Tips

    1. Planidoo

      Wil je het risico niet lopen om een actie of interessante artikels te missen? Ontvang onze maandelijkse tips in je mailbox!
      Nieuwsbrief